Jimmy Rosemond, hudební manager mluví o noci, kdy byl Pac postřelen – 1994

Jimmy Rosemond, hudební manager mluví o noci, kdy byl Pac postřelen – 1994

Článek vyšel v roce 2008

„Příběh je něco jiného, ale skutečná pohádka je jiný šálek kávy,“ říká Rosemond a vypráví okolnosti o noci, kdy byl Pac postřelen. Bylo to v roce 1994.

30.listopadu 1994, byla to zrovna středa, byl Tupac Shakur v apartmá DJe, který si říkal Ron G, a nahráli tam nějaké věci na mixtape, které mělo vyjít v brzké době. Shakurovi pak zavolal Jimmy Rosemond, známý též jako Jimmy Henchman.

„Měl jsem na starosti kluka jménem Little Shawna, který tenkrát podepsal kontrakt s Uptown Records.“
vysvětluje Rosemond. A majitel nahrávacího labelu Uptown, Andre Harrell se mě tehdy zeptal. Mohli bychom získat pro tenhle song i Tupaca?“ A proto jsem hned zavolal Tupacovi a řekl mu, „Hej, nechceš přijet něco nahrát? Protože Andre tě chce mít v jednom dost dobrým songu.“

Rosemond vysvětluje, že tu noc, kdy měl přijet do studia Quad Studios samotný Tupac, tak tenhle večer byl v médiích i mezi lidmi mnohokrát upraven. Bylo tam podle něj daleko více lidi na scéně, než kolik se objevilo v médiích. Podle něj tam byla spousta lidí, kteří tam ještě navíc ten večer přicházeli, včetně Trackmasterse a Harrella, ale celá ta historka prý hází docela dost špíny na něj samotného i na Bad Boy.

Čemu lidé ale nerozumí je to, že tam byl i Trackmasters, Puffy přišel dolů mě pozdravit a byl tam i Andre Harrell. Byl tam i chlápek jménem Mark Sigel, tehdejší prezident agentury pro hledání talentů. Byl tam tedy Trackmasters, Little Shawn, Bryce Wilson – bylo tam asi něco kolem 15-ti lidí.

Když ale lidi slyší tu historku, myslí si, že tam tehdy byla velká spousta lidí, kromě mě a snažili jsme se zavolat Tupacovi, aby přijel bezdůvodně do studia a dali mu pěkně do těla. Ale pro nás to byl jen byznys. Dělal jsem jen byznys, ten večer, i předtím i dnes. Ale když se ta historka dostala k více lidem, najednou se z toho stala nepravdivá pohádka, která měla dost daleko od pravdy.

Navíc celá tahle historka byla ještě dost překroucena, hlavně poslední dobou. Deník Los Angeles Times
tento rok 17.března publikoval článek o noci, kdy byl Tupac postřelen a snažil se do toho zapojit i mě, Rosemonda, že má něco společného s tím postřelením Tupaca. I Diddy a B.I.G. věděl tehdy večer, co se tam stalo. Omluva k celé věci se dokonce objevila na přední stránce deníku The Times, což mě samotného těší, že se to tak stalo.

Rosemond popírá, že by měl něco společného s útokem na osobu samotného Tupaca. Podle něj se celý případ jen nafoukl tím, že Tupac potom vydal track „Against All Odds“, a podle něj všechny ty lži napsal do tracku. Rosemond tehdy neměl žádnou šanci mu to oplatit. Řekl, že nebude brát Tupacovi iluze o tom, co se tehdy stalo ten večer.

Je spousta lidí, kteří sami sebe obviňují za to, co se ten večer ve skutečnosti stalo. Není ale na mě, abych se snažil ty lidi vypátrat a vyslechnout je. Mám svou vlastní teorii, co se tehdy večer událo: Když Tupac tehdy vyšel z výtahu (poté, co byl postřelen), byl při vědomí, dokonce i mluvil a měl ubalenou trávu. Neviděl jsem na Tupacově těle žádných pět ran, jak se tehdy objevilo v tisku. Můžete se zeptat klidně Andrea Harrella a lidí, co tam tehdy byli.

V rozhovoru, který před několika lety poskytl Rosemond časopisu Vibe, si tehdy vzpomněl na to, jak tehdy Tupac řval a ječel na všechny kolem. Když ale tehdy Tupac udělal song „Against All Odds,“ snažil se dle jeho slov zapojit Rosemonda do celého případu. Manager Rosemond, který v současně době pracuje jako vyhledávač a manager talentů (hlavně pro Game a Gucci Manea) tehdy řekl o songu, který vyšel v té době, že to je „Tupac v tom nejlepším“ a že to je „terapie šokem“.

Když si poslechnete nahrávky Paca z tehdejší doby, snažil se si brát do „huby“ takové lidi, jako byli Jay-Z, Nas, Puffy, snažil se pouštět do skoro každého. Chci říct, že tohle je pro mě Tupac v té nejlepší formě. Co jsem se určitě naučil od Tupaca, a nejen určitě já, ale i někteří současní rappeři je to, že některé věci v životě musí člověk brát jako „terapii šokem.“ Tehdy, když se pouštěl i do mě, tak měl na to právo. Hodně lidí si tehdy bral do „huby“, bylo to v době jeho slávy, jeho vzestupu. Co chci aby v tom měli lidi jasno je to, že když se tehdy zmínil mé jméno, že jsem tam tehdy ani nebyl. Byl jsem venku z vězení a řešil jsem nějaké právní věci. Nebyl jsem tam v té době, ale tehdy mě Tupac zmínil, mé jméno se objevilo ve zprávě k celé události. Nebylo možné se tomu nějak bránit, zeptat se ho, proč to udělal, nebo na další věci kolem toho.

„Absolutně nikdy, ani předtím ani potom jsem o tomto případu postřelení Paca nikdy nevěděl, ani s tím neměl nic společného,“ přiznává Rosemond k celé akci. „Nechci, aby mě někdo přirovnával k té noci, kdy se to stalo a to je i ten důvod, proč to teď, po téměř 14-ti letech pouštím ven. Řekl jsem lidem, že to co chtějí vykopat, ať to i vykopou. Když jsem tehdy říkal lidem, že jsem s tím neměl nic společného, tak to byla pravda. Nic víc.“

Překlad: djbeton

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *