Stephanie: Jaký byl podle vás Tupac člověk?
Byl to hodně upřímný a slušný člověk. V tom filmu byl pro mě vlastně otcem. Neustále mi kryl záda, protože jsem se pořád jen dostával do problému a byl ve špatnou dobu na špatném místě.
Stephanie: Ano, to bylo ve filmu, ale ve skutečném životě tomu snad bylo naopak, nebo ne?
Tim: Tak trochu ano. Poprvé jsem se setkal s Tupacem, když se ucházel o roli. Strašně toužil po roli Spoona, řekl k tomu, že nechce, aby někdo viděl jeho předchozí filmy, ani hudbu, ani hudební videa. Dovolte mi udělat z něho takovou postavu, kterou si veřejnost oblíbí. Tam jsem potkal člověka, kterému bylo v té době 25 let a věděl, co přesně chce zahrát, jakou postavu má v tom filmu hrát. Byl to člověk, který se chystal udělat skvělý film. Jednoho dne jsem potichu nakoukl do jeho přívěsu, seděl tam, srkal pivko a něco psal. Byl to úžasný pohled. Pracoval na své roli. Jeho úspěch nebyl jen o štěstí. Byl to básník. Ve své roli hrál velkého drsňáka, velkého chlapa, ale nikdy jsem neviděl někoho, aby se v jedné chvíli tak něčeho zlekl, vystrašil. Zrovna jsme dělali scénu někde v nějaké městské uličce a pobíhalo tam docela dost krys. A jeho to úplně vyděsilo. Pořád tam jen poskakoval a křičel, „Viděli jste to? To byla krysa!!!“ Vypadal, jak kdyby mu bylo v té chvíli čtyři roky a tohle mě hrozně rozesmálo.
Stephanie: Spřátelili jste se během natáčení?
Tim: Ano, když herec pracuje na své roli a dělá na tom ještě s dalšími herci, většinou mezi nimi vznikne „hluboké pouto“, které trvá i po skončení natáčení. Takže, když jsem se na něho naštval, mohl se naštvat i on na mě. Náš vztah vypadal, jako kdybychom se znali roky a tak tomu bylo i po natáčení.
Stephanie: Pracoval jste s Tupacem Shakurem na filmu Gridlock´d, spousta lidí říká, že kdyby stále žil, mohl by vyhrát Oscara…
Tim Roth: Vlastně jsem ani nechtěl, aby v tom filmu hrál, nevěděl jsem o něm vůbec nic. Chtěl jsem do té role herce, ne člověka, který se živí hudbou. Jednou jsme přišli do jedné restaurace, přišel tam, měl sebou neskutečný doprovod, sedl si a chtěl tu roli, šlo to na něm vidět. Věděl strašně moc věcí o jeho roli a když jsem se na něj člověk jen podíval, vypadalo to jako kdyby barák někde v sousedství měl každou chvíli vyletět do vzduchu.
V Death Row Records jsou nahrávky, jak my dva spolu hovoříme, jsou jich tam desítky! Doufám, že je spálili. Ale to je jedno. Pro mě to byl nejhezčí vztah s jiným hercem, zjistil jsem u něj, že je neskutečně talentovaný člověk. Říkal jsem mu „New Money“, protože měl na place vždycky velkou Bentley káru a na sedadle vždycky seděl s ním jiný člověk a on mi říkal „Free Shit“, protože jsem od společnosti vždycky všechno dostával zadarmo. Je škoda, co se stalo – myslím, že z něho mohl být skvělý herec.
Stephanie: Naučil jste se od Tupaca nějaké gangsterské věci?
Tim: Běžte k zrcadlu, zvedněte svou pěst a zvedněte svůj prostřední prst.
Překlad: djbeton